Project   

G250 de Pijp Autoluw, bijeenkomst 6 februari 2020

A
Geplaatst op 23 januari 20, 21:14 uur

De Gemeente Amsterdam is druk bezig met het autoluw maken van de stad. In januari 2020 is de zgn. Agenda Autoluw besproken en aangenomen in de gemeenteraad.

Wat hebben die gemeentelijke plannen voor gevolgen voor De Pijp? Daar willen we het graag over hebben op 6 februari. We geven informatie en in groepen geven we u gelegenheid om te discussiëren en uw wensen naar voren te brengen.

We maken 4 groepen die elk 4 onderwerpen bespreken, tafel 1 begint met onderwerp 1, tafel 2 met 2 enz.

De 4 onderwerpen voor de G250 6 februari 2020 zijn:
 

1.   Minder auto’s op straat

   - uitgifte minder parkeervergunningen

      - opheffen parkeerplaatsen

      - inrichten P+R buiten de ring; mede stad in met snel OV en (deel-)fiets

      - aantrekkelijk aanbod (elektrische) deelauto’s

2.    Minder autoritten

            - geen doorgaand verkeer door de stad

            -  overal in de stad 30 km/uur; vermindert op zich al het autoverkeer

            - knip in de Van Wou, Stadhouderskade en Ceintuurbaan

            - alleen bestemmingsverkeer binnen de ring, regelen via ontheffingen en tijdslot

3.    Meer schone en actieve verplaatsingen

            - subsidie voor kleinschalig buurtvervoer (o.a. Heen en Weer)

            - fietsstraten en fietsenstallingen (ondergronds bij Albert Cuyp?)

            - deelfietsenhubs

            - beter OV, meer haltes, meer lijnen, nachtmetro

4.    Prettige openbare ruimte

            - brede stoepen, minimaal 2 meter

            - meer ruimte om te verblijven en om elkaar te ontmoeten

            - geen obstakels op de trottoirs

            - meer groen (CO2 opnemers)

De onderwerpen: Voor de G250 6 februari 2020
 

1.   Minder auto’s op straat

   - uitgifte minder parkeervergunningen

      - opheffen parkeerplaatsen

      - inrichten P+R buiten de ring; mede stad in met snel OV en (deel-)fiets

      - aantrekkelijk aanbod (elektrische) deelauto’s

2.    Minder autoritten

            - geen doorgaand verkeer door de stad

            -  overal in de stad 30 km/uur; vermindert op zich al het autoverkeer

            - knip in de Van Wou, Stadhouderskade en Ceintuurbaan

            - alleen bestemmingsverkeer binnen de ring, regelen via ontheffingen en tijdslot

3.    Meer schone en actieve verplaatsingen

            - subsidie voor kleinschalig buurtvervoer (o.a. Heen en Weer)

            - fietsstraten en fietsenstallingen (ondergronds bij Albert Cuyp?)

            - deelfietsenhubs

            - beter OV, meer haltes, meer lijnen, nachtmetro

4.    Prettige openbare ruimte

            - brede stoepen, minimaal 2 meter

            - meer ruimte om te verblijven en om elkaar te ontmoeten

            - geen obstakels op de trottoirs

            - meer groen (CO2 opnemers)

De onderwerpen: Voor de G250 6 februari 2020
 

1.   Minder auto’s op straat

   - uitgifte minder parkeervergunningen

      - opheffen parkeerplaatsen

      - inrichten P+R buiten de ring; mede stad in met snel OV en (deel-)fiets

      - aantrekkelijk aanbod (elektrische) deelauto’s

2.    Minder autoritten

            - geen doorgaand verkeer door de stad

            -  overal in de stad 30 km/uur; vermindert op zich al het autoverkeer

            - knip in de Van Wou, Stadhouderskade en Ceintuurbaan

            - alleen bestemmingsverkeer binnen de ring, regelen via ontheffingen en tijdslot

3.    Meer schone en actieve verplaatsingen

            - subsidie voor kleinschalig buurtvervoer (o.a. Heen en Weer)

            - fietsstraten en fietsenstallingen (ondergronds bij Albert Cuyp?)

            - deelfietsenhubs

            - beter OV, meer haltes, meer lijnen, nachtmetro

4.    Prettige openbare ruimte

            - brede stoepen, minimaal 2 meter

            - meer ruimte om te verblijven en om elkaar te ontmoeten

            - geen obstakels op de trottoirs

            - meer groen (CO2 opnemers)

De onderwerpen: Voor de G250 6 februari 2020
 

1.   Minder auto’s op straat

   - uitgifte minder parkeervergunningen

      - opheffen parkeerplaatsen

      - inrichten P+R buiten de ring; mede stad in met snel OV en (deel-)fiets

      - aantrekkelijk aanbod (elektrische) deelauto’s

2.    Minder autoritten

            - geen doorgaand verkeer door de stad

            -  overal in de stad 30 km/uur; vermindert op zich al het autoverkeer

            - knip in de Van Wou, Stadhouderskade en Ceintuurbaan

            - alleen bestemmingsverkeer binnen de ring, regelen via ontheffingen en tijdslot

3.    Meer schone en actieve verplaatsingen

            - subsidie voor kleinschalig buurtvervoer (o.a. Heen en Weer)

            - fietsstraten en fietsenstallingen (ondergronds bij Albert Cuyp?)

            - deelfietsenhubs

            - beter OV, meer haltes, meer lijnen, nachtmetro

4.    Prettige openbare ruimte

            - brede stoepen, minimaal 2 meter

            - meer ruimte om te verblijven en om elkaar te ontmoeten

            - geen obstakels op de trottoirs

            - meer groen (CO2 opnemers)

Tijd: 18 uur hapje eten, 19 uur aanvang programma